Reklamace
Reklamační řád
I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
- Tento Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek prodávajícího, společnosti Sidonia Medica, s.r.o., se sídlem 28. října 372/5, Staré Město, 110 00 Praha 1, IČO: 05641365, DIČ: CZ05641365, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou C 268134 (dále jen „prodávající“) a popisuje postup, jakým způsobem přistupovat k reklamaci zboží pořízeného od prodávajícího.
- Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami ještě před objednáním zboží. Zároveň kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém kupující neposkytl požadovanou součinnost.
- Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího kupující souhlasí s tímto Reklamačním řádem.
II. ZÁRUKA ZA JAKOST
- Poskytl-li prodávající nad rámec svých zákonných povinností záruku za jakost, její uplatnění se řídí tímto Reklamačním řádem, pokud potvrzení o povinnostech prodávajícího z vadného plnění (záruční list) nebo kupní smlouva nestanoví něco jiného.
- Záruční doba může být delší/kratší podle data spotřeby uvedeném na obalu produktu. Záruční doba pak je omezena datem spotřeby.
- Údaj o spotřebě je nejčastěji označen na obalu jako „spotřebujte do / best before“. Údaj o spotřebě nemusí být označen na obalu v případě, že jeho minimální trvanlivost přesahuje 30 měsíců. V případě reklamace zboží se záruční doba automaticky prodlužuje o dobu trvání reklamace.
- V případě vyřízení reklamace výměnou zboží za nový kus, pokračuje původní záruční doba.
III. UPLATNĚNÍ REKLAMACE
- Kupující má právo reklamovat zboží v případě, že jej obdrží v rozporu s kupní smlouvou nebo v případě, že se v záruční době zboží objeví skutečnosti znemožňující jeho obvyklé používání. Kupující se zavazuje zboží po jeho převzetí prohlédnout tak, aby zjistil jeho případné vady a poškození.
- Kupující, který je spotřebitelem může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí.
- Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.
- Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný.
- Kupující oznámí prodávajícímu reklamaci prostřednictvím reklamačního formuláře, který je Přílohou č.4, a který odešle:
- e-mailem na adresu info@puravia.cz, nebo
- poštou na adresu Sidonia Medica, s.r.o., 28. října 372/5, Staré Město, 110 00 Praha 1.
- Oznámení reklamace musí obsahovat popis závady, číslo objednávky či faktury, požadovaný způsob vyřízení reklamace a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
- Prodávající nabízí kupujícím svoz reklamovaného zboží, které vyzvedne smluvní dopravce prodávajícího. Kupující bude informován o převzetí zboží k reklamaci e-mailem. V případě, že kupující nevyužije možnosti svozu, zašle reklamované zboží na výše uvedenou adresu. Reklamace je řádně uplatněna okamžikem doručení reklamovaného zboží na výše uvedenou adresu, případně předáním smluvnímu dopravci prodávajícího.
- Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
IV. VYŘÍZENÍ REKLAMACE
- Pokud se zúčastněné strany nedohodnou jinak, vyřízení reklamace proběhne bez zbytečných průtahů, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Bližší informace o průběhu reklamace kupující získá na emailu info@puravia.cz (vždy je nutné uvést číslo reklamace/objednávky a kontaktní údaje kupujícího).
- Prodávající zašle kupujícímu na sdělený kontaktní údaj potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- V případě že prodávající nestihne vyřídit reklamaci v zákonné době 30 dnů, má kupující, který je spotřebitelem nárok od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
V. SPOLEČNÁ USTANOVENÍ
- Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné. Zejména se jedná o poštovné na zaslání reklamace. O proplacení nákladů je nutné žádat bez zbytečného odkladu, nejdéle však do 1 měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
- Není-li reklamace uznána za oprávněnou, budou veškeré náklady, které prodávají měl spojené s dopravou, vyfakturovány kupujícímu a předány k úhradě. V případě že dopravné platil kupující, nebude kupujícímu dopravné proplaceno a bude mu doúčtováno dopravné na zaslání zboží zpět.
- V případě, že dojde mezi kupujícím a prodávajícím ke vzniku spotřebitelského sporu, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může kupující podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát -oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, Email: adr@coi.cz, Web: adr.coi.cz. Kupující může využít rovněž platformu pro řešení spor online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Tento Reklamační řád je platný a účinný od 6. ledna 2023.